12 januari 2013

Dagens träning, 12/1-13

Hej! Idag har jag varit på träning med Brio. Det var första gången jag tränade med honom för någon själv, förra gången red Julia och jag halva träningen var för vi skulle testa, men det gick jättebra! Vi började med att ha tre bommar på volten, så gick vi över dem i skritt och trav. Sen så tog vi lite galopp på fyrkanten, då hade han lite svårt med vänstergaloppen så jag fick bli väldigt mjuk i vänsterhanden så han fattade rätt galopp, så det blev ganska mycket träning på galoppfattningar. Sen galopperade vi några varv på volten också (utan bommar) så han böjde sig och så även i galoppen. Efter det så fick han vila lite under tiden som tränaren lade fram bommarna vi hade haft på volten på långsidan som galoppbommar, så sedan galopperade vi över dem, och han tycker det är väldigt roligt med bommar så då brukar han dra på väldigt mycket, men efter några gånger så lugnade han ner sig och tog det i lagom fart. Men då blev det också mycket träning på galoppfattningar! Sen tog hon undan bommarna och Brio fick pusta ut lite i skritt under tiden, sen så red jag tre serpentiner i skritt, sen gjorde jag det en gång till fast i varje båge gjorde jag en tio meters volt och fortsatte sedan så på nästa båge osv. Sen gjorde vi samma sak fast i trav, det gjorde vi för att Brio skulle bli mjuk i sidorna. Efter det skrittade vi av Brio och sen var träningen slut! Träningen var väldigt bra och jag ska fortsätta träna för henne!
Har ingen bild från idag, men här är en gammal mobilbild på Brio efter ett ridpass som gick jättebra!♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar